joi, 21 iulie 2011

Minciuni si iar minciuni!

Cand esti invadata de minciuna oare mai poti crede cand auzi : “imi pare rau”?. Incerc sa inteleg de ce unii prefera sa minta decat sa spuna adevarul…Adevarul spus la timp chiar daca nu este atat de cel care ai fi vrut sa il auzi face mult mai mult bine decat o minciuna .
Unii spun ca omit doar adevarul care de fapt tot la minciuna duce.. De multe ori m-am intrebat si eu cand am mintit de ce am facut asta? Mi-a adus vreo satisfactie acest lucru? Raspunsul a venit imediat : NU!
Atunci de ce continuam sa o facem?  Ce rezolvam prin acest lucru? Nimic! Dar revine intrebarea care ma macina… De ce?
Vi s-a intamplat vreodata sa aflati ca a-ti fost mintit de cel in care aveati cea mai mare incredere? Sunt sigura ca da! Fie ca e vorba de familie sau de persoane apropiate ! Cand s-au cerut explicatii de ce s-a ajuns aici nimeni nu a putut da un raspuns clar. Ce am auzit a fost : “aaaaaa….pai stai sa vezi ca…..aaaaaa pai sa stii ca :-??”… In concluzie NIMIC! Doar chestii evasive! Nimic concret din pacate!
Dar totusi de ce se ajunge la “ea”?Poate ca unii ar raspunde pentru a proteja o persoana de langa, altii ca nu pot spune adevarul pentru ca ar fi prea dramatic, altii ca le place sa minta… Hmmmm le place sa minta? Pai daca le place acest lucru de ce reactioneaza urat cand chiar lor “mincinosii mincinosilor” li se intampla asta? Greu de ghicit sau poate ca nu! Un lucru e sigur! Le-a fost ranit orgoliu! Bun bun si daca lor le-a fost ranit orgoliu de ce continua sa faca asta? Unii ar spune pentru ca asa vor, pentru ca asa isi imagineaza ei ca ar fi cel mai bine sau pentru ca asa au visat azi noapte!
E o treaba si asta sa visezi noapte ca a doua zi trebuie sa faci lucrul asta care vorba aia are picioare scurte! Dar oare pe ei nu ii mustra constiinta atunci cand mint? Pe cei care au “meseria” asta in sange sigur nu…Dar restu? Hmmmm! Poate doar pentru o zi sau cateva ore!
Eu nu am inteles un lucru.. Cand afli ca ai fost mintita de ce acea persoana te roaga sa o ierti? Pai la ce mai e buna iertarea cand tu cu mana ta ai provocat acel lucru? Poate unii se gandesc ca nu se va afla niciodata ce au conspirat ei.. Dar adevarul intotdeauna iese la iveala cand te astepti mai putin…
Decat sa provoci suferinta, ura, durere, resentimente nu e mai bine oare sa spui ce ai de spus la momentul potrivit ca cel cu care vorbesti sa aprecieze ca totusi ai procedat corect desi nu ti-a convenit ce ai auzit…Dar macar poti fi recunoscator ca a fost adevarul gol golut…
Poate ca unii ma judeca, poate ca unii vor spune :”pai si daca ma intreaba ceva de mama sau de tata si eu nu vreau sa intru in amanunte din viata personala”? perfect de acord…Poti raspunde elegant :”vei afla la momentul potrivit”
Pe tema minciunii se pot face romane ceea ce trebuie sa retinem toti din aceasta chestie este ca ADEVARUL IESE INTOTDEAUNA LA IVEALA… E mai bine sa il spui atunci cand ai ocazia decat cand e prea tarziu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu